Σάββατο 23 Απριλίου 2011

Συνέντευξη της Ερμιόνης Μπρίγκου στο ΚΑΝΑΛΙ 1 για το Πάσχα στη Χιμάρα

Η κυρία Ερμιόνη Μπρίγκου από τη Χιμάρα, στο κτήμα της οποίας είναι ενταφιασμένοι έξι Έλληνες στρατιώτες από τον Ελληνο-ιταλικό πόλεμο του 1940 - ΄41, μίλησε ζωντανά το μεσημέρι του Μεγάλου Σαββάτου στην εκπομπή του δημοσιογράφου Γιάννη Πολυμενέα στο δημοτικό ραδιόφωνο του Πειραιά, στο ΚΑΝΑΛΙ 1 (90,4 FM).
Θέμα της εκπομπής ήταν ο εορτασμός της Ανάστασης του Κυρίου σε διάφορες γωνιές του Ελληνισμού, ξεκινώντας από τη Βόρειο Ήπειρο και τη Χιμάρα. 
Παραθέτουμε ολόκληρη τη σύντομη συνέντευξη:

Γ. Πολυμενέας: Καλημέρα στη Βόρειο Ήπειρο και στη Χιμάρα. Κυρία Ερμιόνη Μπρίγκου χρόνια πολλά και καλή Ανάσταση να έχετε!  

Ε. Μπρίγκου: Ευχαριστώ πολύ! Χρόνια πολλά, καλή Ανάσταση εύχομαι κι εγώ σε όλους τους Έλληνες και τους Ορθόδοξους Χριστιανούς!

Γ. Πολυμενέας: Εκεί οι Έλληνες της Βορείου Ηπείρου ετοιμάζεστε να γιορτάσετε το βράδυ την Ανάσταση. Τι ετοιμάζετε για το βράδυ; Τι έθιμα έχετε;

Ε. Μπρίγκου: Ετοιμάζουμε το κατσίκι μας να το ψήσουμε. Ετοιμάζουμε τα ψωμιά μας τα παραδοσιακά, όπως τα κάνουμε εδώ στο φούρνο...

Γ. Πολυμενέας: Πείτε μου, τη Μεγάλη Παρασκευή επισκεφθήκατε τα παλικάρια που έχετε στην αυλή σας;

Ε. Μπρίγκου: Ξέρεις που είμαι τώρα που μιλάμε; Είμαι εδώ που είναι αυτά τα παλικάρια, μαζί με το γιο μου, τη νύφη μου. Έχω έρθει και έχω βάλει τις λαμπάδες μου, έχω βάλει τα λουλούδια. Έκανα αυτό που πρέπει, αυτό που νιώθω. Γιατί έζησα με αυτούς και άφησαν τη ζωή τους σε αυτό το χώρο.

Γ. Πολυμενέας: Είναι τα παλικάρια που έχασαν τη ζωή τους στο Πόλεμο του 1940 και έχουν θαφτεί στην αυλή σας. Το γνωρίζουμε.

Ε. Μπρίγκου: Εδώ είναι ναι και πιστεύω ότι μας ακούνε εκεί ψηλά που είναι στο Θεό. Αυτοί έμεναν στο σπίτι μας και στο μαντρί, όταν ήταν ο πατέρας μου. Ήταν το στρατηγείο τους εδώ. Έμεναν και στρατιώτες και αξιωματικοί. Ο πατέρας μου ήταν οδηγός τους, στον Ελληνικό Στρατό εκείνο τον καιρό. Είναι πολλά που θυμάμαι. Εδώ ήταν που σκοτώθηκαν. Το αίμα τους έτρεξε σαν η βρύση και ύστερα τους πήραμε σπίτι μας, τους ετοιμάσαμε και τους βάλαμε στους τάφους που έκανε ο πατέρας μου. 

Γ. Πολυμενέας: Όλα αυτά τα χρόνια τους τιμάτε όπως και όλος ο Ελληνισμός. Εμείς κυρία Μπρίγκου θα προτείνουμε σαν ΚΑΝΑΛΙ 1 να σας τιμήσει ο Δήμος Πειραιά και ο Δήμαρχος Πειραιά τον Οκτώβριο, κοντά στην 28η Οκτωβρίου. Θα λάβετε μία πρόσκληση για να σας τιμήσουμε για όλα αυτά τα χρόνια που είσαστε φύλακας των ιδεωδών και των αξιών της Ελλάδας.

Ε. Μπρίγκου: Σας ευχαριστώ πάρα πολύ από τα βάθη της ψυχής μου. Αυτό για μένα θα είναι κάτι συμβολικό. Νιώθω ότι έχω κοντά δικούς μου ανθρώπους με ζεστασιά και με κάνετε περήφανη.

Γ. Πολυμενέας: Πείτε μου κυρία Ερμιόνη έχετε κανένα έθιμο συγκεκριμένο την Κυριακή του Πάσχα εκεί οι Βορειοηπειρώτες;

Ε. Μπρίγκου: Θα πάμε χωρίς άλλο στην εκκλησία μας στους Άγιους Πάντες το βράδυ, τώρα που ήρθε και ο γιος μου και έχουν έρθει και οι χωριανοί όλοι. Τώρα γιορτάζουμε κι εμείς το Πάσχα ελεύθεροι, που τόσα χρόνια δεν μπορούσαμε...

Γ. Πολυμενέας: Γνωρίζουμε. Υπήρχαν δυσκολίες επί Χότζα. Πως ήταν τότε η κατάσταση;

Ε. Μπρίγκου: Ήταν πολύ δύσκολη. Τα κάναμε όλα στα κρυφά. Πρέπει να σας τα πω από κοντά τα πράγματα, για να τα πούμε όπως ήτανε.

Γ. Πολυμενέας: Να είσαστε καλά. Υγεία να έχετε και χρόνια πολλά!

Ε. Μπρίγκου: Σας ευχαριστώ πάρα πολύ εσάς και το κανάλι σας. Ο πατέρας μου είχε κατέβει στον Πειραιά και είχε φίλους εκεί από τον Ελληνικό Στρατό. Θυμάμαι ένα όνομα. Ευστάθιος Θεοφιλογιάννης, από τον Πειραιά ήταν.

Γ. Πολυμενέας: Μάλιστα, το σημειώνουμε. Καλή Ανάσταση σας ευχόμαστε κυρία Μπρίγκου!

Ε. Μπρίγκου: Καλή Ανάσταση. Χρόνια πολλά σε όλους τους Έλληνες!


Με τη συνέντευξη αυτή και τις ευχές της κυρίας Ερμιόνης Μπρίγκου, το ιστολόγιο μας εύχεται με τη σειρά του 

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ και ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ!
ΤΟ ΑΝΑΣΤΑΣΙΜΟ ΦΩΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΝΑ ΦΕΡΕΙ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΟΜΟΝΟΙΑ ΣΤΙΣ ΚΑΡΔΙΕΣ ΟΛΩΝ ΜΑΣ!
TO OPAMA

Δεν υπάρχουν σχόλια: